Reklam Alanı
Yerelde oluşturulan iş birliği ortamının sektörün gelişimine önemli katkı sunduğunu belirten Çay, dayanışmanın önemine vurgu yaptı.
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Gaziantep Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan ve resmî ilan ile reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitelerinin temsilcileriyle bir araya geldi.
Gaziantep, Kahramanmaraş, Kilis ve Şanlıurfa'dan katılım sağlayan süreli yayın temsilcileriyle gerçekleştirilen istişare toplantısında, bölge basınının mevcut durumu değerlendirildi; yayın kuruluşlarının talep ve önerileri dinlendi.
Basın buluşmalarına Adana'dan başladıklarını belirten Genel Müdür Abdulkadir Çay, programın Gaziantep ile devam ettiğini, ardından Malatya ve Diyarbakır'da da bölge basınıyla bir araya geleceklerini söyledi.
Kurum ile basın kuruluşları arasındaki iletişimi yapıcı ve sağlam bir zeminde sürdürmeye özen gösterdiklerini ifade eden Çay, sahada görev yapan gazetecilerle gerçekleştirilen bire bir görüşmelerin sektörün dinamiklerini yerinde görmek açısından önemli fırsatlar sunduğunu dile getirdi.
Bölgeye yönelik resmî ilan ve reklam desteklerine ilişkin bilgi veren Çay, 2025 yılında bölgedeki basın kuruluşlarına 234 milyon liranın üzerinde kaynak aktarıldığını, 2026 yılının ilk döneminde ise bu rakamın 124 milyon liraya ulaştığını açıkladı.
Bir önceki yılın rakamlarını aşmayı hedeflediklerini belirten Çay, "Yayımlatılan resmî ilan ve reklamların adet ve tutarlarını sürekli takip ediyor, basın kuruluşlarımıza aktarılan kaynağın artırılması için çalışmalar yürütüyoruz." dedi.
Basın kuruluşlarının sorun ve taleplerini bölge müdürlükleri aracılığıyla yerinde takip ettiklerini kaydeden Çay, gerekli durumlarda konuları üst mercilere taşıyarak çözüm üretmeye çalıştıklarını ifade etti.
"Sizlerin birlikteliği bize güç veriyor”
İlan ve reklamlarda yaşanan kayıpların önlenmesinde Basın İlan Kurumu'nun önemli bir role sahip olduğunu vurgulayan Çay, "Basın sektörü açısından kurumumuz merkezi bir konumda bulunuyor. Kurumumuz ne kadar güçlü olursa sektöre sağlayacağı katkı da o kadar büyük olacaktır. Basın camiasını güçlendirmek istiyorsak kurumumuzu daha iyi noktalara taşımak zorundayız. Yerelde ortaya koyduğunuz birliktelik ve iş birliği atmosferi bize güç veriyor." diye konuştu.
Kurumun basına yönelik destekleri hakkında da bilgi veren Çay, basın kuruluşlarının krediye erişimini kolaylaştırmak ve çalışanların daha avantajlı şartlarda hizmetlerden yararlanabilmesini sağlamak amacıyla çeşitli kurumlarla iş birlikleri yaptıklarını söyledi.
"Akademi ile sektör arasında köprü görevi üstleniyoruz"
Basın sektörünün nitelikli insan kaynağı ihtiyacına dikkat çeken Çay, üniversitelerle yürütülen iş birliklerine

Baştarafı 1. Sahifada
Dijital dönüşüm sürecinin basın sektörü açısından önemine değinen Çay, internet haber sitelerine yönelik ölçümleme sistemi BİK Analitik'in bu süreçte önemli bir işlev üstlendiğini söyledi.
BİK Analitik Versiyon 2'nin deneme süreçlerinin tamamlandığını belirten Çay, Temmuz ayında devreye alınacak yeni sürümün daha kapsamlı imkânlar sunacağını ve dijital yayıncılığın ihtiyaçlarına daha güçlü şekilde cevap vereceğini ifade etti.
Dijital telif konusunda Türkiye Büyük Millet Meclisi Dijital Mecralar Komisyonunda yürütülen çalışmaları yakından takip ettiklerini belirten Çay, ihtiyaç duyulması halinde sürece katkı vermeye hazır olduklarını da sözlerine ekledi.
"İlan ve reklam gelirlerini artırmak zorundayız"
Basın kuruluşlarının gelirlerinin artırılmasına yönelik çalışmaları değerlendiren Çay, amaçlarının mevcut imkânları daha da geliştirmek olduğunu belirtti.
Resmî ilanların yanı sıra reklam gelirlerinin artırılmasına yönelik çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Çay, "Biz bunu ilan ve reklam ekosisteminin büyütülmesi olarak tanımlıyoruz. Gelirleri artırmaktan başka seçeneğimiz yok." dedi.
Yerel medya açısından reklam gelirlerinin öneminin farkında olduklarını belirten Çay, bölge müdürlüklerinin girişimleriyle yeni gelir alanları oluşturulmasına yönelik çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
Basın kuruluşlarından gelecek öneri ve projelere açık olduklarını vurgulayan Çay, istişare toplantılarının en önemli çıktılarından birinin de sektör temsilcilerinin sunduğu çözüm önerileri olduğunu söyledi.
Toplantı, süreli yayın temsilcilerinin görüş, talep ve önerilerinin alınmasının ardından sona erdi.
Genel Müdür Abdulkadir Çay'a Gaziantep ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun, İnsan Kaynakları Müdürü Ramazan Duman ve Gaziantep Bölge Müdürü Arda Aşkın eşlik etti
Sahada edinilen tecrübenin akademik bilgiyle birleşmesinin sektöre önemli katkılar sağlayacağını ifade eden Çay, Basın İlan Kurumu'nun bu noktada köprü görevi üstlendiğini kaydetti.
Bu kapsamda çeşitli atölye ve eğitim programları düzenlediklerini belirten Çay, 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesi'nde iletişim fakültesi öğrencileri, akademisyenler ve basın temsilcilerini bir araya getirdiklerini söyledi.
Çay, "Gaziantep'te sizlerin de katkılarıyla hazırlanan manşetler, 15 Temmuz'un 10. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında sergilenecek." ifadelerini kullandı.
Öğrencilerin sektöre kazandırılmasının önemine işaret eden Çay, daha önce yalnızca Genel Müdürlük bünyesinde yürütülen staj uygulamasının bölge müdürlüklerini de kapsayacak şekilde genişletildiğini belirtti. Bu sayede daha fazla öğrencinin mesleki deneyim kazanma fırsatı elde edeceğini vurgulayan Çay, yetişmiş insan kaynağının sektörün geleceği açısından büyük önem taşıdığını dile getirdi..
büyük önem verdiklerini belirtti.

